作者名称 国旗国籍

セバスチャン vip

DE

EN

JP

CN

CN

2019.07.20 04:34

日本は、伝統的または進歩的な国ですか?
西側諸国の多くの人々は日本がとても進歩的であると考えています。ここに一年間住んだ

後、完全に同意しません。勿論、ヨーロッパと比較して、街の生活はとても便利で進歩的です。しかし大学や職場の生活はとても伝統的です。日本には西洋の映画とレストランと店はたくさんありますが、日々の業務は古い原則に基づきます。毎日日本の生活について新しいことを学んでいます。簡単じゃないですけど、頑張っています!😊
86 22

Download the HelloTalk app to join the conversation.

Comments

  • Sung Yeon 2019.07.20 04:35

    KR
    EN

    The analysis from your experience is accurate.
  • Yuko 2019.07.20 04:40

    JP
    EN

    私も同感です。職場環境がもっと進歩して快適になればいいのにと思います🙂
  • nao 2019.07.20 04:42

    JP
    EN

    日本では、規則を守ることや、他の人と同じ行動をすることが、最も重要なことだと考える人が多くいるように思います。このため、より良い方法を取り入れることが難しくなってしまっているのだと感じています。問題だと感じています。
  • no name 2019.07.20 04:43

    JP
    EN

    I entirely agree with you. Young Japanese people have a lot of complains about that.
  • Tommy 2019.07.20 05:24

    JP
    DE

    仕事に関して、あまり男女平等ではないです。
  • yuki 2019.07.20 05:31

    JP
    CN

    ここに一年間住んだ後、完全に同意しません。

    でも、私はここに一年間住んだ後、完全に同意しません。

    日本には西洋の映画とレストランと店はたくさんありますが、日々の業務は古い原則に基づきます。

    日本には西洋の(スタイルの)映画とレストランと店はたくさんありますが、日々の業務は古い原則に基づきます。

  • Kari 2019.07.20 06:48

    JP
    DE

    まさにそうだと思います。 小さい町のコミュニティの中だと、昔から続いてくることこそが絶対、という意識が特に強い気がします。
  • natsu 2019.07.20 07:10

    JP
    EN

    どんな古い原則があるのですか?
  • Tomomi 2019.07.20 07:30

    JP
    EN

    You are absolutely right. Sometimes, we also need becoming conservy but about this problem we should change...!
  • shingon 2019.07.20 07:46

    JP
    EN

    DE

    FR

    Stereotype as a Sci-Fi like world is , first of all, old. I think it's originated from bunch of Hollywoodfilm that features jp, specifically midnight Tokyo. Today, none of us consider japan as the most advanced country anymore. Anyone can count dictionary-thick list of part where japan is so behind other countries.
  • セバスチャン 2019.07.20 11:18

    DE
    EN
    JP

    CN

    CN

    @natsu いっぱいありますよ!例えば社会と作業の階層、女性の役割など。良い点と悪い点があると思います。😊
  • セバスチャン 2019.07.20 11:19

    DE
    EN
    JP

    CN

    CN

    @yuki ありがとうございます!賛成します。
  • セバスチャン 2019.07.20 11:19

    DE
    EN
    JP

    CN

    CN

    @Yuko そうですよね!
  • セバスチャン 2019.07.20 11:20

    DE
    EN
    JP

    CN

    CN

    @nao はーい!僕もこれは問題だと思います。
  • セバスチャン 2019.07.20 11:21

    DE
    EN
    JP

    CN

    CN

    @Tommy 残念ですよね。😓
  • セバスチャン 2019.07.20 11:23

    DE
    EN
    JP

    CN

    CN

    @Tomomi I have doubts if it will ever change. Some single individuals might want to change but they either get tired or leave the country. In general I have the impression it will more or less stay the same. Maybe it is not too bad, Who knows.
  • セバスチャン 2019.07.20 11:24

    DE
    EN
    JP

    CN

    CN

    @shingon yes it is a stereotype, but it is strong! Probably contemporary anime culture is also contributing a big part to it, creating an image of Japan that has nothing in common with reality.
  • natsu 2019.07.20 12:40

    JP
    EN

    @セバスチャン 教えてくださってありがとうございます😊 アカデミックな場は比較的男女差別など少ないと思っていたので、伺いました。
  • Tomomi 2019.07.20 15:59

    JP
    EN

    @セバスチャン oh i am also one of people want to leave from this country🙈🙈 of course i like here but little hard to live to young people...
  • ユキ 2019.07.20 19:41

    JP
    DE

    Unter progredssiv verstehe ich Offenheit, Freiheit und Unabhängigkeit. Diese Offenheit ist ein Voraussetzung vom konstruktiven Gespräch. Die Grundlage, jeder verschieden zu sein, ist für Japaner schwierig zu verstehen.
  • ユキ 2019.07.20 19:46

    JP
    DE

    Eben deshalb wird eine einzige Antwort bevorzugt statt mehreren Varianten. Viele Kinder befolgen es nur in der Schule, was Lehrer unterrichtet. Es gibt doch eine andere Lösung. Egal, schon gut. Japaner haben die Technik von Ausland zwar übernommen, aber sie haben den Geist noch nicht genug.
  • Norik 2019.07.21 19:23

    JP
    DE

    Yes I think so that is very different about Japan and European. Also I feel that is so different culture in the UK!!

Open HelloTalk to join the conversation